O nama
Dječji vrtić Drniš osnovan je 21. prosinca 1952. godine.
U centralnoj zgradi sa 6 odgojnih skupina realizira se program od 1974. godine do 16. rujna 1991. godine.
Tijekom Domovinskog rata Dječji vrtić Drniš djeluje u progonstvu u periodu od travnja 1992. godine do 5. kolovoza 1995. godine. Program se realizira u prostorima hotelskih objekata na 7 lokacija, u Šibeniku, Rogoznici, Trogiru, Splitu i Baškoj vodi, obuhvaća 560 djece sa područja bivše Općine Drniš, Vukovara, te Bosne i Hercegovine.
Nakon rata slijedila je obnova i nadogradnja centralne zgrade Dječjeg vrtića Drniš. U to vrijeme program realiziramo u 5 odgojnih skupina na lokacijama zgrada F-6 i F-7, obuhvaćeno je oko 110 djece.
2001. godine započeli smo s radom u obnovljenoj i nadograđenoj centralnoj zgradi u kojoj djelujemo i danas.
Temeljna okosnica rada u našoj ustanovi je Zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju (NN br. 10/97, 107/07 i 94/13), Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece (NN 7/8, 1991) koju čine ideje humanizma, spoznaje o specifičnim osobinama i zakonitostima razvoja djeteta.
Osnovni cilj našeg rada je stvaranje uvjeta za zadovoljavanje dječjih potreba, te cjelovit razvoj svakog djeteta u skladu s njegovim mogućnostima, interesima i sposobnostima.
REDOVITI PROGRAMI
Redovitim programom nastojimo kvalitetno nadopuniti obiteljski odgoj u izvanobiteljskom okruženju, nastojimo biti što veća pomoć i podrška roditeljima u brizi za sigurnost i odgoj njihove djece
Dječji vrtić Drniš realizira programe u 19 odgojnih skupina. 11 odgojnih skupina u Centralnom objektu i 8 odgojnih skupina u Područnim odjeljenjima.
U vrtiću se realiziraju sljedeći programi:
- 10 - satni program od 6.30 - 16.30 sati
- 10 – satni program od 6.30 - 16.30 sati program Katoličko vjerskog odgoja
- 10 - satni program od 6.30 - 16.30 sati obogaćen ranim učenjem Engleskog jezika – Centralni objekt
- 10 - satni program, od 6.30 - 16.30 sati - Područno odjeljenje Gradac
- 10 - satni program, od 6.30 - 16.30 sati - Područno odjeljenje Drinovci
- 10 - satni program, od 6.30 - 16.30 sati - Područno odjeljenje Radonić II
- 10 - satni program, od 6.30 - 16.30 sati - Područno odjeljenje Oklaj
Dječji vrtić Drniš obavlja svoju djelatnost na temelju Godišnjeg plana i programa rada koji se donosi početkom svake pedagoške godine.
Vrtićkim kurikulumom utvrđen je okvirni plan i program rada kroz redovne programe, program katoličko-vjerskog odgoja, program javnih potreba za djecu s teškoćama, program javnih potreba predškole i programa rada s roditeljima.
Pri izradi kurikuluma stavljen je naglasak na specifičnosti vrtića i sredine u kojoj vrtić djeluje.
Središte i polazište rada jesu potrebe i interesi naše djece, roditelja i lokalne zajednice. U planiranju aktivnosti vodimo se načelima individualizma, nepristranosti i interdisciplinarnosti.
Bitne pretpostavke ostvarivanju ciljeva postavljenih u kurikulumu su: podizanje stručnih kompetencija odgojitelja, kvalitetna suradnja na relaciji roditelji-vrtić, prepoznatljivost i podrška lokalne zajednice.
Prioritetna područja unapređenja u ovoj pedagoškoj godini su: organizacijsko vođenje ustanove, kultura ustanove te kurikulum i odgojno-obrazovni proces.
Vrtićki kurikulum razrađen je po odgojno-obrazovnim programima, a u našem vrtiću provodimo:
- redoviti desetsatni program,
- program engleskog jezika,
- program katoličkog vjerskog odgoja,
Cjelodnevni 10-satni redoviti programi se provode u 18 odgojnih skupina.
Programi i organizacija rada u našem vrtiću temelje se na razvojno-primjerenom kurikulumu usmjerenom na dijete i humanističkoj koncepciji razvoja predškolskog odgoja što znači:
- pažljivo i bogato strukturirano okruženje i poticajna materijalna sredina koja doprinosi razvoju dječjeg učenja, kreativnosti i stvaralaštvu
- poznavanju zakonitosti rasta i razvoja djeteta u skladu s čim stručni djelatnici planiraju svoj rad
- učenje je interaktivan proces koji uključuje djecu, odrasle, kao i čitavo društveno okruženje
- poticanje partnerskog odnosa sa roditeljima kao najvišeg oblika suradnje u ostvarivanju zajedničkog cilja, optimalnog razvoja djeteta
- poticanje tolerancije prema različitostima i uvažavanje prava sve djece, poticati uključivanje i socijalizaciju djece sa teškoćama u razvoju u život i rad ustanove
- kontinuirano stručno usavršavanje kao potreba podizanja stručne kompetencije za rad i stjecanje novih znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za primjenu suvremenih oblika rada sa djecom predškolske dobi.
U 5 odgojnih skupina provode se dijelom elementi alternativnog programa Korak po korak.
Bitne odrednice programa Korak po korak koje odgojitelji unose u organizacijska rješenja vrtića su: planiranje prostora i aktivnosti utemeljenih na čestom procjenjivanju i praćenju razvoja djeteta, formiranju i dopunjavanju tzv. centara aktivnosti (kutića), kao preduvjeta slobodnog djetetovog izbora aktivnosti, centar za obiteljske i dramske igre, za aktivnost građenja i konstruiranja, početnog čitanja i pisanja, likovne aktivnosti itd.). Specifičnost programa Korak po korak je što se poseban naglasak stavlja na važnost suradnje s obitelji i na uvođenje demokratskih vrijednosti u proces odgoja i obrazovanja.
Program ranog učenja stranog jezika - Engleskog jezika
Program se ostvaruje na hrvatskom jeziku s postupnim rastom udjela engleskog jezika na način da dijete situacijski uči kroz igru.
Osnova planiranja i provođenja programa treba biti procjena cjelokupnog razvojnog statusa djeteta, praćenje načina njegovog komuniciranja s okolinom i prepoznavanje načina na koje odgovara na određenje poticaje.
Strani jezik sa svojim karakteristikama i pripadajućom kulturom uključuje se u program, postupno u sve odgojno-obrazovne sadržaje i aktivnosti.
Ciljevi programa
- Upoznati djecu sa stranim (engleskim) jezikom i pripadajućom kulturom kroz igru i niz svakodnevnih situacija. Omogućiti im da u spontanoj interakciji dijete-dijete, dijete-djeca, dijete-odgojitelj na njima prikladan i zanimljiv način razviju motivaciju za usvajanje stranog jezika
- Omogućiti djetetu da u skladu sa svojim sposobnostima i interesima spontano stječe jezične vještine, jezične elemente i upoznaje leksičke i sintaktičke strukture engleskog jezika na osnovi kvalitetnog govornog modela
- Razvijati kod djeteta senzibilitet i radoznalost za engleski jezik
- Razvijati kod djece osjećaj samopouzdanja u spontanom izražavanju na engleskom jeziku
- Poticati učenje riječi, fonetskih i jezičnih oblika engleskog jezika kroz praktično-situacijsku komunikaciju
- Osigurati usvajanje engleskog jezika kroz igru kao temeljnu aktivnost djeteta
- Razvijati postupno slušno razumijevanje i interes za izražavanjem na engleskom jeziku u sklopu izražajnih potreba djeteta u svakodnevnim životnim situacijama
- Poticati i podržavati dječje pokušaje govorenja na engleskom jeziku
- Uvažavati djetetove posebnosti i osobnost prilikom usvajanja engleskog jezika
- Razvijati kod djeteta osjećajnost za pravilan izgovor, intonaciju i ritam jezika
- Poticati što veću angažiranost djeteta u stjecanju novih vještina, sposobnosti i znanja, posebno govornih sposobnosti vezanih za učenje engleskog jezika
- Poticati i razvijati pamćenja svih oblika sadržaja stranog jezika (riječi, rečenica, pjesmica, pokretnih igara, recitacija, brojalica, kratkih priča) glede pojma o sebi i okolini
- Razvijati sposobnosti nalaženja značenja riječi iz konteksta
- Kontinuirano pružati povratne informacije djeci o njihovoj uspješnosti u učenju i komuniciranju na engleskom jeziku
- Razvijati interes djeteta za druge ljude i zemlje postupnim uvođenjem u svijet strane kulture i tradicije
- Razvijati i podržavati toleranciju među djecom u odnosu na individualne razlike usvajanja engleskog jezika
- Razvijati pažnju i koncentraciju u usvajanju jezika
- Poticati cjeloviti razvoj djeteta korištenjem različitih metoda učenja engleskog jezika
- Osigurati dovoljno vremena za slušanje, komuniciranje i igru na engleskom jeziku
Program katoličko-vjerskog odgoja
Ciljevi i zadaće katoličkog vjerskog odgoja u predškolskoj dobi u skladu s ciljevima cjelovitog predškolskog odgoja:
- njegovati i razvijati religioznu dimenziju djeteta, osposobljavajući ga primjereno njegovoj dobi, za otkrivanje, prihvaćanje i življenje autentičnih vrednota Evanđelja u odnosu na sebe, drugoga, te na poseban način Boga.
- Pomagati djetetu da raste u povjerenju u samoga sebe
- Odgajati dijete za odgovorno ponašanje u svijetu koji ga okružuje
- Pobuđivati u djetetu one duhovne snage kojima će na ispravan način doživljavati transcendentnost ljudskog života i svijeta uopće
- Zadovoljiti djetetovu potrebu za pripadanjem, za ljubavlju te na temelju tog iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu
- Pobuđivati dječje čuđenje i divljenje te iskrenu i duboku radost prema Bogu Stvoritelju metodom stvaralačkog pripovijedanja i izražajnog čitanja biblijskih i književno-umjetničkih tekstova za predškolsku dob, komunikacijom sa simbolima, molitvenim izražavanjem i liturgijskim slavljenjem
- Omogućiti djetetu da metodom igre doživljava i upoznaje temeljne poruke Evanđelja
- Zadovoljiti djetetovu potrebu za uspostavljanjem autentičnog osobnog odnosa između njega i poruke vjere
- Uvoditi dijete u prijateljsku komunikaciju s Bogom putem osobnoga molitvenog izražavanja
- Razvijanje osjećaja povjerenja, zahvalnosti, darivanja, suosjećanja i suradnje s bližnjima
- Omogućiti djetetu da se susretne s dobrim primjerima, odnosno pozitivnim uzorima u životu svoje uže i šire okoline, koji ostvaruju ljudske i kršćanske vrednote s ciljem integracije i ispravnog poistovjećivanja
- Pomagati djetetu u uspostavljanju autentičnih odnosa s drugima, osobito različitima, koji imaju drugačije religiozne navike i ponašanja u predškolskoj ustanovi i u životu uopće.
VRTIĆEM UPRAVLJA UPRAVNO VIJEĆE KOJE SE SASTOJI OD PET ČLANOVA:
- Jere Barišić, predsjednik
- Marina Brakus, član
- Tina Bačić Čupić, član
- Josipa Jerković, predstavnik roditelja
- Jasminka Dereta, predstavnik odgojitelja
STRUČNI DJELATNICI NAŠEG VRTIĆA SU:
- ravnateljica – Niveska Vlaić, dipl. def. Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
- pedagoginja – Jasminka Dereta, dipl. ped. soc. Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
- zdravstvena voditeljica – Josipa Sunara Beader, mag. med. techn. (mob: 099 457 8283; e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.)
- psihologinja - Ena Poljičak, mag. psych, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Organizacija rada Dječjeg vrtića Drniš prilagođena je potrebama djece i roditelja.
Radno vrijeme primarnog dužeg 10-satnog programa za jaslice i vrtić organizirano je od 6,30 do 16,30 sati.